Zielonogórskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. zobowiązują się zapewnić dostępność swojej strony internetowej ebok.zwik.zgora.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Elektronicznego Biura Obsługi Klienat spółki ZWiK
Data publikacji strony internetowej: 2021-03-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-01
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-04-01. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego ZWiK Sp. z o.o. ul. Zjednoczenia 110A, 65-120 Zielona Góra.
Na stronie internetowej Spółki ZWiK można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pan Maciej Chmielewski, adres poczty elektronicznej poczta@zwik.zgora.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 68 451 12 962 Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Przed budynkiem wyznaczono wyraźnie oznakowane miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu głównym do budynku ZWIK Sp. z o.o., przy schodach na słupku poręczy zmontowano dostępny dzwonek oznakowany graficznie z napisem DZWONEK POMOC DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH. Po przyciśnięciu przycisku pojawi się pracownik ZWIK, który udzieli pomocy bądź skontaktuje petenta z konkretną osobą odpowiedzialną za sprawę interesanta.